Το Facebook
ανακοίνωσε
πριν λίγες μέρες το επίσημο λανσάρισμα των Reactions, πέντε επιπρόσθετων επιλογών για τον σχολιασμό των αναρτήσεων του, δίνοντας
έτσι ένα «οπλοστάσιο» 6 συναισθημάτων
στους χρήστες του. Εκτός του καθιερωμένου πλέον Like θα υπάρχουν το Love,
Haha, Wow, Sad και Angry
Δεν χρησιμοποιούμε τις μεταφρασμένες εκδοχές επειδή
μπορούν να μετατοπίσουν την συζήτηση στο επίπεδο του πώς επικοινωνούνται τα
συναισθήματα στην ελληνική γλώσσα, κάτι που είναι πολύ ενδιαφέρον προς
περαιτέρω ανάλυση αλλά το συγκεκριμένο άρθρο σκοπεύει να εστιάσει αλλού.
Οι πρώτες
αντιδράσεις των χρηστών -σε παγκόσμιο επίπεδο- ήταν από αδιάφορες έως αρνητικότατες, ένα γεγονός που συναντάται σχεδόν σε
κάθε αλλαγή προϊοντικού ή σχεδιαστικού χαρακτήρα (product & design
development) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ένα βασικό και απλό λόγο. Ο
ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι δεκτικός σε αλλαγές σε ενέργειες που εκτελεί δεκάδες
φορές καθημερινά και που φτάνουν στο επίπεδο της συνήθειας (habit formation). Η
σύνδεση μας στο newsfeed του Facebook, το timeline του twitter, του Instagram
κτλ θεωρούνται πλέον ενέργειες που ξεπερνούν τον ορισμό της συνήθειας εξού και
η αρχική αμυντική στάση σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Επειδή συναντάται πολύ συχνά το φαινόμενο οι χρήστες
να αναρωτούνται «μα καλά πως είναι δυνατόν να μην σκέφτηκαν πως η Χ επιλογή δεν
είναι σωστή επειδή.....», θα ήταν χρήσιμο κάπου εδώ να τονισθεί πως τόσο
επιτυχημένες διαδικτυακές υπηρεσίες όπως το Facebook δεν προχωρούν σε τόσο
δραστικές αλλαγές χωρίς να έχουν σχεδιάσει και εξετάσει κάθε βήμα. Τα Reactions
για παράδειγμα είχαν αρχικά προστεθεί σαν επιλογή -σε πιλοτικό στάδιο- σε όλους
τους Ισπανούς και Ιρλανδούς χρήστες του Facebook, ενώ η επιλογή των
συγκεκριμένων «συναισθημάτων» και η γραφική απεικόνιση τους έγινε μετά από
σημασιολογική ανάλυση (semantic analysis) εκατομμυρίων αναρτήσεων και ειδική
συνεργασία με την ομάδα της Pixar πίσω από την ταινία "Inside Out".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου