Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

Σχετικά με τη συνάντηση του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη με τον κ. Χρυσοχoίδη

Εσείς το ξέρετε ότι η οδός Αθηνάς, ο εμβληματικός αυτός δρόμος που περνά μπροστά από το Δημαρχείο, δεν υπάγεται στο δήμο; Το ίδιο ισχύει και για πολλούς άλλους δρόμους της πόλης. Και όμως έτσι είναι… Ο ίδιος ο δήμαρχος μας ενημέρωσε χθες με ανάρτηση του…

Γι αυτό, είναι απαραίτητες οι ενέργειες και το πνεύμα συνεργασίας για τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα. Συναντήθηκα το πρωί με τον υπουργό τον κ. Χρυσοχοίδη ενόψει της παρουσίασης της γραμμής 4, του μετρό που η κατασκευή της ξεκινά τέλος του 2015. Εμφανές το κενό που καλύπτει στον χάρτη των μετακινήσεων της Αθήνας και η συνεργασία με το δήμο, απαραίτητη.

Ο ίδιος ο δήμαρχος εκτιμά ότι «πρέπει να είμαστε σε διαρκή διάλογο και συνεργασία για την Αθήνα και το λεκανοπέδιο. Με την κυβέρνηση, τους φορείς και - βεβαίως - τους πολίτες».

Ιδού λοιπόν το ρεπορτάζ από αυτή συνάντηση:

Η σωστή και προγραμματισμένη πεζοδρόμηση της Αθήνας θα είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας σύγχρονης μητρόπολης, δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης στη συνάντηση εργασίας που είχε με τον υπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη συνεργασίας και συνεννόησης στη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια που δημιουργεί η επικάλυψη αρμοδιοτήτων.


Το παράδειγμα της Μαδρίτης

«Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας της πόλης είναι πρώτο στην ατζέντα όχι μόνο στην ΕΕ, αλλά παγκοσμίως. Εχθές, επέστρεψα από μια επίσκεψη στη Μαδρίτη, όπου εγώ έχω ζήσει δυο χρόνια, από το '84 μέχρι το '86, για λόγους επιστημονικούς» ανέφερε ο κ. Καμίνης. «Επέστρεψα μετά από 30 χρόνια και είδα μια πόλη, μια μητρόπολη ζωντανή, που προχωράει με ραγδαία βήματα προς το μέλλον, παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ισπανία» συμπλήρωσε, σημειώνοντας ότι η ανεργία στη χώρα είναι παραπλήσια με τη δική μας.

Όπως πληροφόρησε τον υπουργό, αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται η επέκταση της πεζοδρόμησης σχεδόν σε όλο το κέντρο της Μαδρίτης.


Η οδός Αθηνάς

«Ζούμε σε μια πόλη όπου ουσιαστικά, αν δεν υπάρχει διάθεση συνεργασίας από τον εκάστοτε υπουργό Μεταφορών, ο δήμαρχος δυστυχώς, ντρέπομαι που το λέω, έχει ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης στα θέματα κίνησης στην πόλη. Σας πληροφορώ, λοιπόν, ότι η οδός Αθηνάς που περνά μπροστά από το Δημαρχείο, η εμβληματική αυτή οδός, δεν υπάγεται στον δήμο» είπε ο κ. Καμίνης.

«Κάναμε μια πρώτη συζήτηση με τον υπουργό και είπαμε ότι όλα αυτά τα θέματα συναρμοδιοτήτων, όλο αυτό τον παραλογισμό που δεν αφορά μόνο την Αθήνα, αφορά και όμορους δήμους και συνολικά τη χώρα, όλα αυτά θα κοιτάξουμε να τα απλουστεύσουμε. Οι δρόμοι που είναι μέσα στην Αθήνα, πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα του δήμου. Αυτό λέει η λογική» συμπλήρωσε.

Ευχαριστώντας τον υπουργό Μ. Χρυσοχοϊδη για τη διάθεση συνεργασίας που επέδειξε, τόνισε ότι ο δήμος Αθηναίων βλέπει την Αθήνα ενταγμένη αρμονικά μέσα στο λεκανοπέδιο, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται διαρκής διάλογος και συνεργασία.

Όπως εξήγησε, ζούμε σε ένα λεκανοπέδιο το οποίο όχι μόνο έχει οικοδομικά ενοποιηθεί, αποτελεί μια ενότητα όχι μόνο οικοδομική και πολεοδομική, αλλά ενότητα στις υποδομές, ενότητα στα θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος, ακόμη στα θέματα ασφάλειας.

«Για αυτό, όσο δεν υπάρχει μια μητροπολιτική πραγματική διοίκηση στο λεκανοπέδιο, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η συνεργασία τόσο μεταξύ των δήμων και του υπουργείου όσο και των δήμων μεταξύ τους».


Ομάδα εργασίας για τα μεγάλα συγκοινωνιακά θέματα

Στη διάρκεια της συνάντησης εργασίας, οι κ.κ. Χρυσοχοΐδης και Καμίνης συμφώνησαν στη συγκρότηση ομάδας εργασίας που θα παρακολουθεί τα μεγάλα συγκοινωνιακά θέματα της Αθήνας.

Αμέσως μετά παρακολούθησαν από κοινού το σχεδιασμό της νέας γραμμής του Μετρό, όπως παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε., κ. Χρήστο Τσίτουρα.

«Πρόκειται για μια γραμμή που καλύπτει, όποιος δει το χάρτη, ένα εμφανές κενό. Έρχεται ν' ανακουφίσει γειτονιές της Αθήνας οι οποίες δεν εξυπηρετούνταν από το Μετρό» δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Αθηναίων.

Όπως είπε, όπως είχε σχεδιαστεί μέχρι σήμερα το Μετρό, σε πολλές περιπτώσεις οι στάσεις δε συγκέντρωσαν πάντοτε την ομοφωνία των πολιτών. «Ευκαιρία είναι λοιπόν τώρα, με τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να διοργανώσουμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες στις γειτονιές, προκειμένου να ενημερώσουμε τους ανθρώπους για το έργο το οποίο πρόκειται να εκτελεσθεί, να ακούσουμε τις απόψεις, να λειάνουμε ενδεχόμενες διαφορές, ούτως ώστε να προχωρήσουν ακώλυτα, μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης, όλες οι φάσεις εκείνες προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το Μετρό στην πόλη μας».

Τι είναι τούτο; Σαν τη Λερναία Ύδρα… Κόβεις ένα κεφάλι και βγαίνουν δυο καινούρια…

  • Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου