Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Μαυροπίνακας & αλληλεγγύη

Επειδή ζητήσατε να μάθετε περισσότερα πράγματα για το κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων δημοσιεύουμε τα παρακάτω κομμάτι:
Καμιά τριανταριά βήματα από το σταθμό του Ηλεκτρικού στον Άγιο Ελευθέριο, συμβολή της οδού Ρως με τη λεωφόρο Ιωνίας, 18ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών. Καμιά εικοσαριά νέες και νέοι, μαζεμένοι στον διάδρομο του πρώτου ορόφου. Δεν πρόκειται για μαθητές του σχολείου, αλλά για εθελοντές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων (ΚΦΔΑ), το οποίο στεγάζεται εδώ και μια διετία περίπου στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα.
Περιμένουν, με σχετική αμηχανία, τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη για να συζητήσουν μαζί του την πορεία του ΚΦΔΑ. Ενός εγχειρήματος που σκοπό έχει να στηρίξει τους μαθητές οι οποίοι εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα ενός ιδιωτικού φροντιστηρίου. Γεγονός που τους θέτει σε δυσχερέστερη θέση εκκίνησης από τους έχοντες να δαπανήσουν ένα σημαντικό ετήσιο ποσό στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ο δήμαρχος φτάνει λίγο πριν από τις πέντε και συναντά τους νέους στον διάδρομο. Πέντε λεπτά συζήτησης για να σπάσει ο πάγος, πολλά συγχαρητήρια για το αξιέπαινο έργο τους, «έφοδος» στις τάξεις του Κοινωνικού Φροντιστηρίου που εκείνη τη στιγμή συνέχιζε απρόσκοπτα τα μαθήματά του. Μια έφοδος, βέβαια, πολιτισμένη και απαραίτητη προκειμένου να αποκτήσει ο κ. Καμίνης μια ολοκληρωμένη εικόνα. Συζητά με τα παιδιά αλλά και με τους εθελοντές-εκπαιδευτικούς που διδάσκουν εκείνη την ώρα. Ιδιαίτερη εντύπωση του προκαλεί το γεγονός πως κάποια από αυτά έρχονται στον Αγιο Ελευθέριο από το Φάληρο και από τον Πειραιά. «Δείγμα και αυτό του πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη για υποστηρικτική διδασκαλία», ψελλίζει όταν βγαίνει από την πρώτη αίθουσα. Ακολουθούν κι άλλες επισκέψεις, σε άλλα τμήματα.
Όλα τους ολιγομελή (5-10 άτομα) έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι φροντιστηριακές συνθήκες. Χωρισμένα και σε επίπεδα μαθησιακής ικανότητας για να μην δημιουργούνται κενά και καθυστερήσεις. Η ύλη της διδασκαλίας καλύπτει όλα τα γούστα: θετικά, θεωρητικά, τεχνολογικά. Μαθήματα παραδίδονται ακόμη και σε ειδικά μαθήματα όπως οι ξένες γλώσσες, το σχέδιο ή η γυμναστική. Γίνονται ενημερώσεις γονέων, όπως επίσης και διαγωνίσματα προσομοίωσης πανελληνίων. Καθόλου άσχημα, σκέφτομαι. Το ίδιο ή και περισσότερο ικανοποιημένος φαίνεται πως μένει ο Γιώργος Καμίνης.
«Το Κοινωνικό Φροντιστήριο κινητοποιεί καθηγητές και εθελοντές τους οποίους ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου. Ξεκινήσαμε πέρυσι, συνεχίζουμε φέτος και όπως είναι εύκολα αντιληπτό είναι κάτι που θα πρέπει οπωσδήποτε να συνεχιστεί και στο μέλλον», μου σχολιάζει στο διάλειμμα (την έναρξη του οποίου σηματοδότησε ο ίδιος χτυπώντας το παραδοσιακό κουδούνι). «Θέλουμε τα παιδιά να μας φέρουν επιτυχίες στις εισαγωγικές εξετάσεις. Και για το δικό τους το καλό αλλά και για να διαφημίσουν το ΚΦΔΑ», συνεχίζει. «Ως δήμος οφείλουμε να στηρίξουμε την οικογένεια σε όλα τα μέτωπα. Τα χρήματα που απαιτούνται για ένα φροντιστήριο είναι και αυτό ένα σοβαρό έξοδο για την ελληνική οικογένεια, η οποία είναι πολύ ευαίσθητη στο θέμα της μόρφωσης των παιδιών της. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, αισθάνομαι περήφανος για αυτό που κάνουμε», καταλήγει τη στιγμή που ένας πιτσιρικάς περνάει από δίπλα και αναγνωρίζει με χαρά στο πρόσωπο του συνομιλητή μου τον δήμαρχο της πόλης.
Λίγο προτού αποχωρήσει συγκέντρωσε από κοινού με τον αντιδήμαρχο Παιδείας και δια Βίου Μάθησης, κ. Νώντα Λαμπρακάκη, τους εθελοντές σε μια αίθουσα, όπου μεταξύ άλλων τους υπενθύμισε πως «υπάρχουν καθηγητές στους οποίους οφείλουν πολλοί όλη τους την πορεία…». Αφού, τέλος, τους μοίρασε συγχαρητήρια για πολλοστή φορά, δεν δίστασε να τάξει συστατικές επιστολές σε οποιονδήποτε του το ζητήσει.
Η κινητήριος δύναμη…
Λίγο αργότερα, σε μια άλλη, μικρότερη αίθουσα, κατάφερα να συγκεντρώσω ορισμένες από τις εθελόντριες προκειμένου να μου δώσουν μια εικόνα της καθημερινότητας που βιώνουν στο ΚΦΔΑ. Η πλειονότητα εξ αυτών φρέσκιες απόφοιτοι ή φοιτήτριες επί πτυχίω, βρήκαν στον θεσμό αυτόν την ευκαιρία να κρατήσουν επαφή με αυτό που σπούδασαν, αλλά και να προσθέσουν ένα σημαντικό λιθαράκι στο βιογραφικό τους. Αλλωστε, η καθεμία και ο καθένας που κάνει αίτηση και επιλέγεται για να διδάξει στο ΚΦΔΑ, λαμβάνει και επίσημη βεβαίωση διδακτικής προϋπηρεσίας από τον δήμο Αθηναίων.
Χρησιμοποιούν με ευκολία βαρύγδουπες λέξεις όταν τους ζητώ να μου περιγράψουν την εμπειρία τους: «Συγκλονιστική! Φανταστική! Ανεπανάληπτη!». Δεν υπερβάλλουν, καταλαβαίνεις πως το εννοούν αυτό που λένε. Η δίψα τους για να ασχοληθούν με αυτό που έχουν σπουδάσει είναι τεράστια και το Κοινωνικό Φροντιστήριο προς το παρόν την ικανοποιεί έστω και μερικώς. Όλες τους συμφωνούν πως ακόμη και στην περίπτωση που διοριστούν δεν θα σταματήσουν να συνεισφέρουν ως διδάσκουσες στο Κοινωνικό Φροντιστήριο.
Ο ίδιος ενθουσιασμός επικρατεί και όταν βλέπουν πως το έργο τους έχει αντίκτυπο. «Στην αρχή πολλά από τα παιδιά ενδεχομένως και να αισθάνονταν μειονεκτικά. Δεν το έλεγαν καν σε φίλους ότι έρχονταν εδώ. Πλέον, όμως, μας προτείνουν στις παρέες τους από το σχολείο. Τους λένε «ελάτε, γίνετε καλή δουλειά εκεί»», σχολιάζει ενθουσιασμένη μία από τις εθελόντριες. «Όσο, μάλιστα, αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που έρχονται στο ΚΦΔΑ, τόσο πιο πολύ σπάει το όποιο ταμπού υπάρχει», συμπληρώνει. Σήμερα, 200 είναι οι μαθητές της Γ” Λυκείου που φοιτούν στο ΚΦΔΑ και 156 οι εθελοντές που κάνουν μάθημα σε εβδομαδιαία βάση (τουλάχιστον δύο ώρες την εβδομάδα ο καθένας).
  • Αναδημοσίευση από το Metropolis, Ντίνος Ρητινιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου